Permintaan Tak Munasabah Alif Syukri: Terlajak Laris Akan Jawab Jumaat Ini

PETALING JAYA: Pemilik syarikat D’Herbs Holding (M) Sdn Bhd (D’Herbs) Datuk Aliff Syukri Kamarzaman mengakui kecewa kerana tidak dimaklumkan lebih awal mengenai keputusan Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) menolak tajaannya bernilai RM30 juta.

“Jujur sebenarnya saya amat kecewa kerana pengumuman dibuat secara tiba-tiba, tanpa pengetahuan saya langsung!,” katanya menerusi kenyataan dalam laman Facebooknya pada malam Rabu.

Beliau berkata, adalah tidak adil baginya untuk tidak dimaklumkan mengenai perkara itu kerana sebelum ini kedua-dua pihak berbincang secara baik.

“Sebelum ini kenapa kita boleh berbincang dengan baik dan bersama tapi kali ini terus dibuat keputusan tanpa pengetahuan saya. Jadi saya merasakan adalah tidak adil untuk saya,” katanya.

Pada masa sama, Aliff Syukri menegaskan tidak kecewa kerana gagal menaja Kedah walaupun banyak masa dihabiskan untuk memastikan rundingan tersebut menjadi kenyataan.

“Saya tidak kecewa tidak dapat menaja Kedah walaupun saya dah lama spend masa sehingga ke peringkat akhir,” katanya.

Justeru, beliau akan mengadakan sidang media pada petang Jumaat ini bagi menjawab segala persoalan berbangkit mengenai isu tersebut.

“Saya akan beritahu semua isu-isu yang anda nak tahu pada PC (sidang media) itu. Jadi boleh buat kesimpulan masing-masing,” katanya.

Usahawan muda yang terkenal dengan tagline ‘Terlajak Laris’ itu turut memberi amaran kepada orang ramai supaya tidak membuat sebarang andai mengenai perkara tersebut.

“Yang diluar jangan pandai-pandai buat andaian ya, tunggu kesahihan saya dulu. Macam-macam cerita keluar,” katanya.

Setiausaha Kehormat KFA, Datuk Aminuddin Omar pada Rabu berkata keputusan penolakkan tajaan itu dibuat selepas mendapati ada beberapa syarat yang ditetapkan oleh pihak penaja sukar untuk diterima badan induk bola sepak negeri tersebut.

“Selepas perbincangan dibuat dalam mesyuarat pengurusan KFA, kami dapati ada beberapa syarat yang ditetapkan oleh D’Herbs tidak boleh diterima dan dilihat  boleh menyukarkan pihak KFA, namun isi kandungan syarat tidak boleh diberitahu.

“Walaupun tajaan tidak diteruskan, KFA berterima kasih kepada pihak D’Herbs  atas kesudian untuk membantu menaikkan imej KFA dan berharap jalinan kerjasama dapat diteruskan dalam bentuk medium yang lain,” katanya dalam sidang media di Stadium Darul Aman pada Rabu.

Pada 23 April lalu, Aliff Syukri mengesahkan D’Herbs bersetuju menaja RM30 juta untuk tempoh tiga tahun untuk program pembangunan bola sepak serta membaiki Stadium Darul Aman. – Mstar

15 thoughts on “Permintaan Tak Munasabah Alif Syukri: Terlajak Laris Akan Jawab Jumaat Ini

  1. Assalamualaikum datok, setiap waktu saya bermunajat, memohon kepada Allah SWT agar diberikan jalan melunasi hutang-hutang yang sangat banyak. Apakah datok merupakan sosok hamba Allah yang ditunjuk Allah untuk memberikan solusi dan bantuan terhadap saya….Insya Allah, semoga Dato memberikan bantuan se ikhlasnya kepada saya yang sedang ditimpa kemalangan….(Dayat : dinggotuu@gmail.com)

    Like

  2. Isma Dee:
    Assalamualaikum wbt Dato’ Aliff Syukri. Nama saya Ismalidi, dari Nibong Tebal, Pulau Pinang. Dato’ saya memerlukan bantuan kewangan. Saya memerlukan bantuan kewangan sebanyak RM20,000.00 untuk menyelesaikan hutang-hutang along. Boleh ka dato’ membantu saya. Ni nombor telefon saya 0124519456. Ni nombor akaun maybank saya 152068693987. Dengan bantuan dato’ saya sentiasa berdoa agar dato’ dimurahkan rezeki.

    Like

  3. Adakah anda berminat dengan pinjaman? Kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu “pinjaman peribadi perniagaan, pinjaman pelaburan, hutang Pinjaman Pinjaman Rumah dan pinjaman syarikat di seluruh dunia. Kadar faedah kami adalah 2% setahun Kami juga telah memberikan nasihat kewangan kepada pelanggan kami. jika anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayainya dengan segera supaya kami boleh membincangkan, menandatangani kontrak dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk anda. Sila hubungi kami hari ini untuk semua keperluan kewangan anda Hubungi kami melalui E-mel: (leonardodorafinance@gmail.com)

    Like

  4. First n foremost I’d like to apply for a personal loan of 30k 5yrs repayment as I’m in desperate situation cos everything comes in a sudden. Roofing leakage here n there, children still schooling n try to start up small business for an Xtra Income. Due to insufficient documentation I’m unable to apply through bank that’s why I’m struggling now. Hopefully you could lend a helping hand to provide me what I requested for. Tq

    Like

  5. Halo,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Leonardo Dora, pemberi pinjaman pinjaman peribadi yang terkemuka, telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Pernahkah anda ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Hanya kerana, kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat ini. Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.
    E-mel kepada kami di: (leonardodorafinance@gmail.com)

    Like

    • First n foremost I’d like to apply for a personal loan of 30k 5yrs repayment as I’m in desperate situation cos everything comes in a sudden. Roofing leakage here n there, children still schooling n try to start up small business for an Xtra Income. Due to insufficient documentation I’m unable to apply through bank that’s why I’m struggling now. Hopefully you could lend a helping hand to provide me what I requested for. Tq

      Like

  6. Saya nak.minta tolong dato supaya membantu masalah kewangan saya hanya nak pinjam sebany k BND3K sahaja dan saya berjanji membayar balik secara ansur sebanyak BND200 SEBULAN…ASAP

    Like

  7. Asalmuailaikm..Datuk yg seiklas hati diberikan allah untuk membantu hamba-hambanya dalam keperitan mencari modal untuk niaga sendri kecil-kecilan,selepas terjadinya kemalangan melibatkan kaki kanan saya patah,waktu perjalanan masuk berkerja di sebuah syarikat yg ternama?selepas kemalngan saya dimasukkan kecemasan hospital besar,setelah seminggu diwad,doktor sahkan saya boleh keluar balik,& melalui cuti (MC)selama baik pulih,26/7/2016 mula kjadian dibayar majikan & socso mngikut (MC) diberikan doktor pakar tiap bulan mengikut gaji untuk sehari?GAJI PENUH BULANAN SAYA DIBERI MAJIKAN,SEBULAN HANYA RM1200.00 JE..SAYA BERKERJA UNTUK TULANG BELANGKANG BATUAN UNTUK SUAMI,MENYARA UNTUK BAYARAN UMAH,SEKOLAH & SAMBIL TU SAYA TELAH SIMPAN DUIT SIKIT DEMI SIKIT,SELAMA 5 BULAN KERJA (AMIN) allah izinkan saya beli motor, bayaran atas kedai,sempat saya mguna motor selama 2 bulan je, dari rumah kawasan selangor,pergi kerja kawasan shah alam terjadi kemalngan,setelah diberi surat dari doktor pakar,untuk majikan saya boleh mulakan duty kerja ringan selama 2 bulan. atas sementara menunggu pertukaran dipakment untuk saya tiada kosong.kejadian ini sukar lagi untuk saya teruskan kerja.Disini saya dipaksa majikan untuk tarik diri,Disini saya sebagaimana hamba allah terpilih diberi dugaan,trus mdiamkan diri dengan majikan,biar allah mnentukan segalanya.Cuma sekarang saya perlukan wang nak buka niaga kecilan,dan bayar apa tertunggak sebelumnya.memandangkn gaji suami tidak mcukupi,Puas usaha loan pribadi semuanya x lulus,hanya diizinkn allah,saya cuba buka google online,berjumpa dengan pinjaman dari (DATOK ALIF SUYKRI )Saya dengan keadaan sekarang amat sagat2 perlukan batuan dari allah pada datok untuk batuan sya sekeluarga menaikan semangat saya/suami pulihkn kembali,Dengan sekarang pun masih dalam ujian dugaan allah beri,ANAK SAYA MELALUI PERNYANKIT KAYAP API,PADA TUBUH,KETIKA INI SEDANG MC SEMINGGU UNTUK SEKOLAH.saya bersyukur & redor atas segalanya.terima,kasih kerna sudi mbaca & lagi trma,kasih sangjung saya pada datuk kalau nilai faham kesusahan atas keadaan saya sekeluarga amat perlukan batuan.Atas pinjaman datuk beri pda saya,akan dikembali bayaran balik dari saya untuk datuk,sekiranya ianya baik pulih atas kemapuan saya/suami tenang untuk uruskan hidupan seharian..TERIMA,KASIH?DARI HAMBANYA.01123280122

    Like

  8. assalamualaikum.. salam ramadan.. saya memerlukn bantuan dato tuk pengajian anak saya yg sdang menuntut di uni Al Azhar sebyk 25 k sethn.. pengajianya hnya tinggal sethn sja lgi..

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.