SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

alif syukri
INI bukan dalam filem atau khayalan, tetapi jutawan terlajak laris Aliff Syukri menawarkan diri untuk membantu sesiapa yang memerlukan bantuan, sejak 1 Jun lalu.

Dalam facebooknya pada dua hari lalu, sekali lagi beliau menulis: “Sy melihat respon lebih dr 3000org yg memberi komen dr org ramai khususnya rakyat malaysia yg inginkan bantuan dr saya..
saya dengan senang hati ingin memilih beberapa pihak yang memerlukn bantuan saya.. Mengikut kriteria yg spatutnya diberi bantuan..”

Mungkin agaknya wang tajaan RM30 juta yang ditolak oleh Persatuan Bola Sepak Kedah boleh disalurkan untuk memberi bantuan kepada orang ramai.

Jika RM10,000 diberikan kepada 3,000 yang membuat permohonanan, baru habis RM30,000 dan ini tidak menjejaskan sedikit pun wang jutawan muda itu.

“Siapa yang inginkan bantuan, boleh terus hubungi dan maklumkan mengapa dan sebb anda anda layak diberi bantuan oleh saya..,” tulisnya lagi.
.bashah alif

Begitupun, beliau mahukan memberi kepada mereka yang sepatutnya dibantu, bukan kepada orang yang tidak perlu dibantu.

“Sekiranya saya rasa sssiapa yg betul2 memerlukan bantuan, insyaAllah saya akan cuba untuk membantu dengan memberikan bantuan kepada pelajar,janda,asnaf dan mereka yg memerlukan..,” tulisnya.
.
Utk maklumat lanjut hubungi pejabat Alif Syukri di talian 03-61562037, pihaknya akan memilih mereka yang betul2 memerlukan dan pihaknya akan memulakan misi ini pada 14hb -16 Jun 2016 ..

Biasanya orang kaya yang nak membantu akan dikenakan syarat, tetapi jutawan anak Kedah ini hanya mahukan: “Sy tak minta lebih dr anda smua .. Sy hanya minta Share kan dan tag kepada org yg memerlukan utk saya bantu mereka megurangkan beban yg tanggung..,” tulisnya.

3,301 thoughts on “SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

  1. Assalamualaikum dato yb..sy sngt memerlukan bantuan..tlng sy dato yb..sy nk jelas kan yuran sklh ank sy..sy xmampu..apa dato yb wsap sy 0189742748

    Like

  2. Assamualaikum sya nie dok tggu kptsan dto dri seblum rya hji x jwb pun…sya nk bntuan dri dto rm3k saja nk buka besi bklng siang,mlm punya sakit..hrp dto blh fhm keadaan sya..sya da seorg ank 7thun…sya dok tdo dah 6thun dah dto blh dpt pa yg saya rsa

    Like

  3. Slm dato saya trdesak sangt2 nk pinjm dengn dato sebanyak rm2000,saya sngt urgent nk pkai duit dato,saya suri rumah yg tk bekerja,saya aka byr secara bulanan bolh tk dato….urgent2 sangt2 nk pkai duit dato…please2

    Like

  4. Salam, Dato Aliff Shukri, Saya memerlukan sumbangan sebanyak RM80K untung melangsaikan hutang, anggaran pendapatan saya Sekitar RM1200 setiap bulan, sy dah Cuba sedaya upaya untuk belajar berniaga, tetapi masih tidak berjaya, disebabkan tidak berjaya, sy juga telah bpisah dgn isteri..Mohon sumbangan Dato Aliff membantu menyelesaikan hutang sya disebabkan MLM, Perbelanjaan Perkahwinan dan Pekara yg tidak berfaedah..Jika Ada yang berminat untuk membantu saya, saya doakan anda..Akaun Maybank Mohammad Jamil Bin Salleh 158118-107246..

    Like

  5. Assalammualaikum ..dato ..sy ibu tnggl ank 6 org ..sy nk minta tlong jsa baik dato …ank sy perlu kn kos pembndahan utk bli alat utk pembdhan nya ..sy tk mmpu utk kos tu ..sbb sy tk mmpu ..dng harga 1500 ..sdng kn sy kja sbgai tukang cuci kdar gji rm 200 sbln ..tarikh pmbdhan d tnguhkn kerna tk dpt bli alat nk d psang pda tmpurung tngkorak kpla nya ..sy hrap jasa baik dato ..

    Like

  6. Askum dato saya insan yg hina ini meminta tolong drp dato .cerita nya mcm nie .dng kesesakan hidup saya telas berhutang dng pinjaman wang dahulu.tetapi drp dulu smp skrg nie tak habis habis.duit gaji sana dah potong saya nak mkm nak bayar kereta rumah anak sekolah saya terpaksa buat pinjaman drp syarikat lain.tetapi skrg saya dah tak boleh bayar.rumah saya jadi tempat dia datang.oleh itu saya minta pertolongan kalau dpt bantu saya demi anak isteri saya.tolong .

    Like

  7. 01136257018 – Azilia
    No Acc MBB – 158284065188
    Assalamualaikum sy memerlukan bantuan dgn segera untuk sy dptkan perlindungan tmpt berteduh..sy x mampu untuk membayar downpayment/deposit umah sewa (RM3500).. Harap Dato dapat membantu.,sy seorang asnaf ank 2orang… Dan ank yg pertama ada masalah kesihatan Hati… Dan menjalani rawatan pakar susulan… Dpt tmpt untuk berteduh kami pun dh bersyukur pd Allah S.W.T.

    Like

  8. Assalamualaikum Dato,moga Dato seisi keluarga senantiasa di rahmati Allah…sy puan Izan dr Kuantan.
    Sy dan suami mengalami masalah yg sgt besar skrg ni..suami sy tlg di tipu oleh kawannya. dgn menggunakan syarikat milik suami.suami tidak mengetahui langsung yg kawannya itu menipu.skrg telah menjadi kes jenayah.suami di tahan polis dan terpaksa tidur di lokap..ya Allah..suami sy tidak melakukan apa2 kesalahan…suami di tuduh membuat Surat palsu.itu tidak benar sama sekali!
    Skrg suami kena turun naik mahkamah untuk membela diri….suami kena cari peguam..sebab itu sy mohon bantuan dato.suami nok bayar peguam RM 30k.manalah kami nok cari duit sebanyok tu..buat masa ni suami tidak ada sebarang perniagaan..sy surirumahtangga..Alhamdulillah baru shj boleh anak yg ke 6 berusia 7 bulan…sy Sgt berharab Dato boleh menolong dan membantu suami sy..suami sy tidak bersalah Dato.suami menjadi mangsa penipuan kawannya sendiri.

    Like

  9. Dato saya perlu duit dato saya merayu dato dapat tolong saya ,saya sekarang sama kluarga bliau saya kena halau dari rumah dato sebelum tanggal 13 oktober tuan rumah suru saya keluar sma kluarga saya dato sekarang saya tak tau mau cri rumah dimana dato duit bikin deposit tiada dato

    Like

    • Dato saya perlu duit dato saya merayu dato dapat tolong saya ,saya sekarang sama kluarga bliau saya kena halau dari rumah dato sebelum tanggal 13 oktober tuan rumah suru saya keluar sma kluarga saya dato sekarang saya tak tau mau cri rumah dimana dato duit bikin deposit tiada dato

      Like

  10. As salam dato’saya seorang ibu tunggal yg mempunyai 3 org anak,saya kategori asnaf yg mendapat bantuan dr baitumal dan jabatan kebajikkan masyarakat sebulan bernilai rm450,saya membuat bisnes online kecil2an shj,tapi bantuan yg saya perolehi tidak cukup untuk menampung kehidupan kerana saya tidak blh bekerja tetap dan kerja atas faktor kesihatan….saya ada menjual otak2 di depan rumah skrg ni dengan pendapatan yg nyawa2 ikan,saya ingin memohon bantuan andai berkelayakkan….saya nak memodalkan untuk berniaga bagi menjanakan pendapatan lebih,sekarang ni bnyak yg dah tertunggak tanggungan kehidupan,susah hati memikirkan bagaimana nak mencari modal untuk manaik tarafkan kehidupan,sy x minta banyak,cukup sekadar kalau ada rezeki rm3000.00 bg saya memulakan perniagaan tepi jalan ni dan pendapatan dr situ blhlah kiranya menyelesaikan hutang yg tertunggak sikit demi sedikit,saya malu sbnrnya meminta macam ni,tapi kebuntuan membuatkan saya mencuba cara ni,andai ada rezrki saya alhamdulillah,klu x de rezeki in sya allah saya terus berusaha,terima kasih dato’

    Like

      • 01136257018 – Azilia
        No Acc MBB – 158284065188
        Assalamualaikum sy memerlukan bantuan dgn segera untuk sy dptkan perlindungan tmpt berteduh..sy x mampu untuk membayar downpayment/deposit umah sewa.. Harap Dato dapat membantu.,sy seorang asnaf ank 2orang…

        Like

  11. Assalamualaikum… Dato’ ank sy di sahkan sakit pankreas. Ank sy dimasukkan wad di htaa utk membuat operation. Doc ckp major operation. Skrg nie ank sy minum susu n nutrisi melalui tiub dimasukkan melalui paha terus masuk ke dlm perut. Sy cuma mengharap keajaiban dr Allah yg boleh mengubah segala-galanya galanya.😥
    Sy berharap agar Dato boleh membantu sy… Sekian terim kasih..

    Like

  12. Nabídka pujcky mezi jednotlivci za 72 hodin Jsme ochotni pujcit s úrokovou sazbou 2%, nabízíme pujcky komercním a soukromým organizacím v rozsahu od 50 000 do 50 000 000 v období od 1 do 30 let, nabízíme S úverem s nízkou úrokovou sazbou a bez kreditní kontroly nabízíme osobní pujcky, pujcky na konsolidaci dluhu, rizikový kapitál, komercní pujcky, studentské pujcky, úvery na bydlení. “uvedte výši potrebného úveru a trvání, které si mužete dovolit, jsme dobre certifikováni a registrováni, naše pujcky jsou dobre pojišteny pro maximální bezpecnost, což je naše nejvyšší priorita.: lubicapotocka4@gmail.com

    Like

Leave a Reply to EN ZACK Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.