SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

alif syukri
INI bukan dalam filem atau khayalan, tetapi jutawan terlajak laris Aliff Syukri menawarkan diri untuk membantu sesiapa yang memerlukan bantuan, sejak 1 Jun lalu.

Dalam facebooknya pada dua hari lalu, sekali lagi beliau menulis: “Sy melihat respon lebih dr 3000org yg memberi komen dr org ramai khususnya rakyat malaysia yg inginkan bantuan dr saya..
saya dengan senang hati ingin memilih beberapa pihak yang memerlukn bantuan saya.. Mengikut kriteria yg spatutnya diberi bantuan..”

Mungkin agaknya wang tajaan RM30 juta yang ditolak oleh Persatuan Bola Sepak Kedah boleh disalurkan untuk memberi bantuan kepada orang ramai.

Jika RM10,000 diberikan kepada 3,000 yang membuat permohonanan, baru habis RM30,000 dan ini tidak menjejaskan sedikit pun wang jutawan muda itu.

“Siapa yang inginkan bantuan, boleh terus hubungi dan maklumkan mengapa dan sebb anda anda layak diberi bantuan oleh saya..,” tulisnya lagi.
.bashah alif

Begitupun, beliau mahukan memberi kepada mereka yang sepatutnya dibantu, bukan kepada orang yang tidak perlu dibantu.

“Sekiranya saya rasa sssiapa yg betul2 memerlukan bantuan, insyaAllah saya akan cuba untuk membantu dengan memberikan bantuan kepada pelajar,janda,asnaf dan mereka yg memerlukan..,” tulisnya.
.
Utk maklumat lanjut hubungi pejabat Alif Syukri di talian 03-61562037, pihaknya akan memilih mereka yang betul2 memerlukan dan pihaknya akan memulakan misi ini pada 14hb -16 Jun 2016 ..

Biasanya orang kaya yang nak membantu akan dikenakan syarat, tetapi jutawan anak Kedah ini hanya mahukan: “Sy tak minta lebih dr anda smua .. Sy hanya minta Share kan dan tag kepada org yg memerlukan utk saya bantu mereka megurangkan beban yg tanggung..,” tulisnya.

3,529 thoughts on “SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

  1. salam datok Alif yg kacak n hensem..sy ni perlukan bantuan dato..sy nk wat mkn je…ya la skrg kn xde kje dato..sy xnk duit pn sy nk mkanan je..sy memerlukn sgt2 mkanan tu..smogq Allah murah kn rezeki dato Aminn
    01137547786
    😁

    Like

  2. Assalamualaikum tuan sy muharzi bin mazelan sy ada penyakit jantung lemah dan sedang dlm rawatan, tidak bekerja.. Ada 2org ank tiri.. Sy harap tuan dpt membantu sy dgn apa bentuk bantuan sy memang memerlukan…

    Like

  3. Assalamualaikum dato, sy ingin meminta bantuan daripada dato’mak sy sakit asma, sy nk mintak tolong daripada dato’untuk membeli peralatan ubat ubatan mak sy yg sakit asma.. Umur mak sy 87 tahun.. Sy amat2 memerlukan bantuan daripada dato’.. Harap dato’pertimbangkan permohonan sy nie.. Sy keje tukang rumah je.. Minta2 dato’syukri murah rezeki..

    Like

  4. Salam.

    Pada sesiapa yang memerlukan ( urgent saja ) bantuan @ pinjaman, tinggalkan email atau whatsapp number ( please reply to my comment only ) . Area negeri sembilan . Girl only. Tq.

    Like

  5. Assalamualaikum dato.tuan.puan.
    Sy ahmad najib.berasa sedih akan pederitaan kami sekeluarga diendau mersing johor ini.sy merayu pada dato sekeluarga agar dapat menolong kami disaat ini.sy dan ibu serta anak2 yatim didalam rumah ini hanya menyara hidup kami dengan berniaga satay serta goreng pisang.kadang laku.kadang x laku dato.dlm musim covid ini dato kami terasa sgt2 susah utk mencari rezeki dato.sy hanya seorg OKU dato yg memerlukan pertolongan daripada dato.segala pertolongan yg dihulurkan oleh dato hanya allah s.w.t sahaja yg dapat membalasnye.selabihnye kami hanya dapat mendoakan kejayaan dato sekeluarga.dato tolonglah kami sekeluarga yer.
    01139303368 no sy yg boleh dato hubungi.TOLONGLAH HAMBA ALLAH INI DATO…..

    Like

  6. Assalamualaikum..dato sy.ingin.minta sedikit sumbagan dato.dato untuk beli brg mkn..sy ibu.tunggal . Yg menyara 40rng ank..sy kerja kdi mkn..sy dicutikn mula crauting corona virus..sy btol2 memelukn..sy x tahu ni dr ke g..sy brhrp dto dot mmbn2..no acc: 220131603663

    Like

  7. Sila bantu saya.. sa kehabisan akal.. . Saya menerima bantuan PKP tapi x mencukupi.. beras 5 kg x mencukupi untu kami 4 beranak tunggu bantuan prihatin masih x pasti bila.. keluar cari duit pun x dapat.

    Like

  8. assalamualaikum
    dato yang di hormati saya merupa kan seorang pengurusi persatuan penduduk taman perumahan yang baru di tubuh kan setahun yang lepas dan telah lulus ROS dan mempunyai akaun bank atas nama persatuan

    yg mulia dato berikutan perintah PKP yang dilaksana kan oleh kerajaan ini dikawasan saya ramai ibu ibu tunggal dan penjaja kecil yang terjejas oleh saya sebagai pengurusi merasakan perlu saya mencari darmawan dan hartawan untuk membantu saya mencari dana bantuan untuk membantu ahli kariah saya terjejas bagi meringan kan beban mereka

    dengan ini saya memohon dato boleh membantu saya untuk meringan kan beban mereka tambahan pulak tempoh perintah PKP ini telah dilanjut kan 14 hari bermula hari ini

    saya mohon perhatian dato

    rahmat abdullah
    01113317130

    Like

  9. saya ingin memohon sumbangan ikhlas dari dato…. sy mempunyai 8 orang anak… saya dan suami bekerja di rumah anak yatim dan miskin sungai pinang klang… kami hanya mendapat elaun tiap bulan… tidak cukup untuk menampung anak yg bersekolah… susu dan pampers…. serta duit belanja sekolah setiap hari… diharap dapatlah kiranya dato membantu meringankan beban saya… termasuk pada bulan puasa dan hari raya…. semoga allah murahkan lagi rezeki dato sekeluarga dan diberi kesihatan yg baik.

    Like

  10. ASSALAMUALAIKUM DATO.
    I AM A WIDOW , MOTHER OF TWO KIDS. SON IS A KIDNEY PATIENT. DAUGHTER IS A SINGLE MUM WITH A SON WHO IS 10 YEARS OLD. AS FOR MYSELF, I AM A HEPTIS C PATIENT. AT THE PRESENT WE ARE FACING SOME CASH PROBLEMS.MY DAUGHTER IS PAYING TO MONEY LENDERS , WHICH HER EX LEFT. AS SHE IS THE GRANTOR. THERE IS TIMES WE DON’T HAVE PROPER FOOD AT HOME. I DON’T CARE ABOUT MYSELF, IS THE KIDS I WORRIED ALOT. THE ONLY HELP I NEED FOR NEXT FEW MONTHS FOR PROVISION AND MARKETING ONLY. BECAUSE BY NOVEMBER, MY DAUGHTER WILL CLEAR THE MONEY LENDERS. IN FACT, WE ARE HINDU, BUT CONVERTED TO ISLAM. HOPE YOU COULD HELP US.IS FOR THE KIDS ONLY, I AM ASKING. I HAVE ASKED FOR HELP, BUT ONLY FOR TEMPORARY. HOPE TO HEAR
    GOOD NEWS.
    PHONE NUMBER :01139890703
    NAME:NUR MAISARAH BINTI ABDULLAH
    BANK ACCOUNT DETAILS.
    V VIMALA DEVI (HINDU NAME)
    CIMB
    7062379985

    Like

  11. Asalammualaikum dato..sy perlukan bantuan dato…sy sekeluarga tiada barang dapur…kerana sy da 2 bulan x kerja…selama 2 bulan tu..sy kerja part time jak..tapi sejak kawalan pergerakan ini di laksanakan ..sy hilang sumber pendapatan..kerja part time da xda..sy sangat perlukan bantuan dato…kalau dato x perxaya dato belikan jak kami barang keperluan seperti beras.gula ..sy minta bantuan kat dato …berapa2 la keiklasan dato nak tolong ..sy dan isteri terima seadanya bantuan dato..sy ada 5 orang anak..
    Mahabub bin kahal
    May bank
    101133148108..
    no phone..01116741678

    Like

  12. Saya baru berhenti kerja,dan nak mulakan kerja baru,tapi sedih sebb covid19, saya tak dapat kerja,saya orang sabah,

    Like

  13. Saya berharap sekiranya Dato’ sudi menghulurkan sedikit bantuan kewangan kepada kami hari ini kerana kami betul2 tiada stok makanan sudah ketika ini berapa2 saja yang Dato’ sudi hulurkan kepada kami saya benar-benar bersyukur!!
    Hp:0176239083
    BSN acc=1210041100013215

    Like

  14. Mohon bantuan kewangan Dato’ keluarga kami seramai 7 orang terdiri daripada saya suami dan anak-anak kami seramai 5 orang suami saya telah kehilangan kerja sejak 4 bulan yg lalu dan sekarang kami cuma bergantung pada gaji saya sebagai tukang tulis rekod lori disebuah kuari daerah kota Kinabalu Sabah dengan gaji cuma RM 400 sebulan mohon bantuan daripada Dato’ segera jika sudi tolong hubungi saya di talian 0176239083 saya dahului dengan ucapan jutaan terimakasih cuma Allah saja yang mampu membalas jasa Dato’… Amin….

    Like

  15. Assalamuallaikum dato.. saya sangat ingin kan bantuan dato sebanyak 500 untuk membayar bil maintenance yg akan di potong . Saya perlukan hari ini. Saya betul2 harap dato dapat memberi sedikit bantuan kepada saya anak dan isteri saya
    Hp- 0162416919
    Acc no : 164276654103 maybank

    Like

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.