SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

alif syukri
INI bukan dalam filem atau khayalan, tetapi jutawan terlajak laris Aliff Syukri menawarkan diri untuk membantu sesiapa yang memerlukan bantuan, sejak 1 Jun lalu.

Dalam facebooknya pada dua hari lalu, sekali lagi beliau menulis: “Sy melihat respon lebih dr 3000org yg memberi komen dr org ramai khususnya rakyat malaysia yg inginkan bantuan dr saya..
saya dengan senang hati ingin memilih beberapa pihak yang memerlukn bantuan saya.. Mengikut kriteria yg spatutnya diberi bantuan..”

Mungkin agaknya wang tajaan RM30 juta yang ditolak oleh Persatuan Bola Sepak Kedah boleh disalurkan untuk memberi bantuan kepada orang ramai.

Jika RM10,000 diberikan kepada 3,000 yang membuat permohonanan, baru habis RM30,000 dan ini tidak menjejaskan sedikit pun wang jutawan muda itu.

“Siapa yang inginkan bantuan, boleh terus hubungi dan maklumkan mengapa dan sebb anda anda layak diberi bantuan oleh saya..,” tulisnya lagi.
.bashah alif

Begitupun, beliau mahukan memberi kepada mereka yang sepatutnya dibantu, bukan kepada orang yang tidak perlu dibantu.

“Sekiranya saya rasa sssiapa yg betul2 memerlukan bantuan, insyaAllah saya akan cuba untuk membantu dengan memberikan bantuan kepada pelajar,janda,asnaf dan mereka yg memerlukan..,” tulisnya.
.
Utk maklumat lanjut hubungi pejabat Alif Syukri di talian 03-61562037, pihaknya akan memilih mereka yang betul2 memerlukan dan pihaknya akan memulakan misi ini pada 14hb -16 Jun 2016 ..

Biasanya orang kaya yang nak membantu akan dikenakan syarat, tetapi jutawan anak Kedah ini hanya mahukan: “Sy tak minta lebih dr anda smua .. Sy hanya minta Share kan dan tag kepada org yg memerlukan utk saya bantu mereka megurangkan beban yg tanggung..,” tulisnya.

1,724 thoughts on “SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

  1. Assalamualaikum dato…Saya ialah pelajar sekola tingkatan 6 ingin minta bantuan dari segi sumbangan dana…sekolah saya ingin membuat program khidmat masyarakat di kawasan Gunung Ledang, Johor. Anggaran kos yang diperlukan adalah RM 6000…kos tersebut adalah untuk menampung pelajar ting 6 seramai 80 orang dari segi sewa bas, penginapan, makanan, dan aktiviti amal yang akan dilakukan…saya harap Dato’ boleh pertimbangkan permintaan saya…tarikh program khidmat masyarakat ini sudah dekat tetapi saya harap pihak dato’ boleh beri respon dengan segera…jika dato ingin memberi sumbangan separuh dari kos keseluruhan pun tidak mengapa kerana keputusan semuanya terletak di tangan dato’…terima kasih kerana sudi membaca…sila hubungi saya pada no 01132347380…terima kasih sekali lagi diucapkan

    Like

  2. Assalammualaikum, Dato”, saya memerlukan modal untuk memulakan perniagaan, yang baru saja saya ceburi, memandangkan sy baru berniaga, saya tak dpt memohon mana2 badan kewangan untuk membuat pinjaman, dan kedai saya memerlukan lebih stok, dan modal pusingan sementara stabil, saya cuma memerlukan rm2000 sahaja, dan saya sedia menerima syarat bayar balik dari Dato’, .harap2 Dato dpt bantu saya. 0185760560

    Like

  3. Salm Dato’ kami sekeluarga Dr Kedah ngin mintk bantuan Dr Dato’ Dr segi kewangan …ank 1 penat …no 2 sawan …no 3 bru 7 bln ….suami keja cukup2 MKN …pa2 Dato’ blh whtsapp 01124191983 utk details ….tlg kmi ….

    Like

  4. Sy ibu kpd 4 cahaya mata.suami sy dlmpenjara.sy sangt2 memerlukn bantuan kewangan utk ank2 sy yg bersekolah utk membayar yuransekolah dan beljaan kerperluan harian persekolahan mereka.sy x berkrja.ank sy berumr 12,7,5,1 empt bln hrp sudi membantu

    Like

  5. akak perlukan bantuan dari Datuk utk melangsai hutang saja.Cuma akak perlukan Rm 4000 saja.Akak hanya berniaga kuih muih saja.Dah barang mahal.Suami akak selalu tak sihat.Anak anak dah berkeluarga punya tangungan sendiri.Harap Datuk dpt membantu akak.Semoga Allah panjangkan usia Datuk,dan murahkan perluaskan rezeki D herb.No Akaun akak,….Cimb Bank….1113-0010308-52-1.Wasallam dari akak,Sarikei,Sarawak.

    Like

  6. Saya Christian Carlos, Pemberi Pinjaman Swasta yang anda perlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan atau membayar bil anda dan kewangan korporat untuk hartanah dan apa-apa jenis pembiayaan perniagaan. Saya juga menawarkan Pinjaman kepada individu, Firma dan badan korporat pada kadar faedah 3%. Saya memberi pinjaman kepada orang-orang yang berminat yang berminat untuk pinjaman jika menghubungi e-mel ini: christianfinance11@gmail.com

    Like

  7. makcik nak minta bantuan dri segi kewangan utk bayar hutang along sebyk Rm 3000.Dah puas berusaha nak pinjam dgn mana mana tapi tak da yg menolong masa makcik susah.Bila terjumpa yg Datuk dah ramai menolong sahabat sahabat dlm kesusahan,makcik cuba minta bantuan dri tulus iklas Datuk mun sudi.Makcik skrang terlalu gelisah berhutang dgn along.Minta bantuan.wasalam dri Sarikei,Sarawak.

    Like

    • Salam dato, saya Natasha seorang isteri dan suami saya tidak bekerja malah selalu memukul saya dan menghisap dadah. dia juga ada pinjam ALong dan sekarang saya pula menangung hutang suami saya. sy mohon bantuan dari dato untuk saya selesaikan masalah hutang suami saya.
      sedangkan saya hanya bekerja biasa.
      saya tidak mempunya telifone kena suami sudah jual.
      saya hanya ada emil untuk membalas msj dengan dato. saya harap dato dapat bantu saya.

      Like

  8. Assalmualaikum Dato Aliff syukri…saya ingin meminta bantuan dri pihak Dato sekiranya Dato boleh keluarkan modal untuk membeli bot nelayan untuk suami sya yg kurang berkemampuan dari segi kewanggan..anak2 ramai semuanya sekolh Dato..kalaulah boleh kiranya Dato belikan sebijik bot nelayan untuk suami sya mcari rezeki untuk menyara keluarga kami Dato…keluarga kami kurang berkemampuan dri segi kewanggan…harap Dato dptlh membantu sui sya tuk membeli sebijik bot nelayan….terima kasih Dato…dri hamba Allah

    Like

  9. Assalamualaikum dato, sy nak nak tolong bantuan kewangan segera RM300 utk bli barang2 dapur & buat blanja anak ke sekolah. Sy ibu tunggal ada anak lelaki 2 org berumur 11 & 12tahun. Slama ni bgantung hdup pada bekas suami. Tpi skrg bekas suami sakit (stroke). Sy buntu tak tau mana nak cari duit utk beli makanan buat anak2.

    Like

  10. Salam dato..sy dlm keadaan susah sgt,yg masih menganggur,memerlukan wang perberlanjaan untuk menyara kehidupan baru sy setelah lama bercerai dan beberapa kali kena tipu abis duit simpanan sy utk buat bisnes..last2 tinggal sehelai sepinggang..sy ingin minta bantuan hanya rm500 untuk sy buat modal untuk kehidupan baru sy..sy tkada sape2 ape lg,anak2 pon cibuk ngan hal keluarga masing2..sy akan ganti blk duit dato bila kehidupan sy stabil..ni no 0142535826

    Like

  11. Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk menyelesaikan kebutuhan keuangan Anda? Apakah Anda membutuhkan dana untuk melunasi hutang Anda? Apakah Anda mencari modal awal? Atau Anda ingin memperpanjang bisnis yang ada, mohon telusuri lebih lanjut karena kami menawarkan pinjaman antara {Manimum $5.000,00 sampai $20,000,000.00 maksimum}, kami dapat dipercaya, santai, masuk akal dan dinamis, dengan Jaminan 100% Kami juga menyediakan jenis investasi {£, €, IDR dan $} Bagian yang paling menarik adalah pinjaman kami ditawarkan di Suku Bunga yang sangat rendah silahkan hubungi kami melalui alamat kontak berikut
    Website: https: //iskandarlestari.wordpress.com
    E-mail {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    BBM INVITE: {D8980E0B}

    Like

  12. Are you looking for a business finance, personal finance, mortgages, car loans, student cash, debt consolidation cash, unsecured cash, risk capital, etc. … You are in the right place contact us now for more information.

    Our services include the following:

    * Personal Loans
    * Debt consolidation loans
    * Business Loans
    * Education Loans
    * mortgages

    For more details here is our e-mail : lindaloanfirn1111@gmail.com ! ! !

    Like

  13. Are you looking for a business finance, personal finance, mortgages, car loans, student cash, debt consolidation cash, unsecured cash, risk capital, etc. … You are in the right place contact us now for more information.

    Our services include the following:

    * Personal Loans
    * Debt consolidation loans
    * Business Loans
    * Education Loans
    * mortgages

    For more details here is our e-mail : lindaloanfirn1111@gmail.com !!!

    Like

  14. Are you looking for a business finance, personal finance, mortgages, car loans, student cash, debt consolidation cash, unsecured cash, risk capital, etc. … You are in the right place contact us now for more information.

    Our services include the following:

    * Personal Loans
    * Debt consolidation loans
    * Business Loans
    * Education Loans
    * mortgages

    For more details here is our e-mail : lindaloanfirn1111@gmail.com

    Like

  15. Salam, Dato’ saya ank jati terengganu..sy brniaga kecik2 je kt rumah..buat temphan tampalan batu prmata d pkaian n tudung di rumah..sy memerlukan sedikit modal utk membeli mesin pelekat batu prmata dan modal utk membeli brg2 yg brkaitan..sy mmg mula bisnes ni dri 0..dan usaha sy sedri..harap dapat bntuan dari Dato’..hubungi sy majidah-01136102039…ni akaun bank cimb sy 13020141493523..semoga dpt kelulusan dengan segera..😞

    Like

  16. Salamualaikum.. Sy mimi. Masih bekerja.. Sy ingin meminta pinjam dalam RM5000 dri dato… Atas sebab kos pembelajaran anak sy nnt..

    Like

  17. Salam Jutawan telajak laris…mohon bantuan rm3000.00 harini nak guna duit..tolong masukkan ke akaun maybank saya 155014023852
    Atas nama mohammad bakhit bin ishak no hp 0133076446…inshaAllah jika di beri peluang kami akan bantu dati segi pemasaran produk ke merata tempat….kami sanggup sbb kami skarang masih mencari kerja

    Like

    • Assalammualaikum..saya siti ibu tunggal berasal dari sarawak..mempunyai 9 orang anak dan seorang ibu yang harus dijaga kerana sakit buah pinggang..dan perlu cuci buah pinggang seminggu 3 kali..dengan perbelanjaan..RM2000 sebulan..bantuan dah diminta tapi belum ada jawapan…jujur saya nyatakan disini saya cuba buat pinjaman tak dapat..dan saya juga pernah tertipu dengan pinjaman on line..sekarang saya kena cari perbelanjaan tambang anak 2 orang anak saya ke Sibu untuk hadir sidang mahkamah kes anak saya kena rogol di mahkamah Sibu,Sarawak…kalau betul apa yang saya bacakan ini..mohon belas ikhsan Dato hulurkan bantuan kepada saya untuk meringankan bebanan saya..sekian terima kasih..Assalammualaikum..

      Like

  18. as salam / salam sejahtera
    saya amat memerlukan sekurangnya rm10k..utk menstrukturkn semula keadaan ekonomi saya Yg dah tersangat tak terjangkau..namun saya cuma mahu meminjam & akan memulangkannya semula..sekurangnya rm250 sebulan sehingga selesai..namun jika ada lebihan..insyaAllah byr lebih
    no saya 0164903151

    Like

  19. Assalamualaikum dato . sy muhd syafiq sy seorang pelajar lagi satu sem sahaja sy alan menamatkan pengajian.. Sy ingin memohon sesangt jasa baik dato memberi bantuan kepada sy sebanyk rm1000 untuk kegunaan harian selama satu sem ini. Bapa sy sakit sekarang ibu sy sahaja y bekerja menyapuh smpai. Untuk menampung dua orang anak tidak terdaya rasanya. Jasa baik baik dato memberi bantuan amat amat sy hargai..

    Like

    • Assalamualaikum dato . sy muhd syafiq sy seorang pelajar lagi satu sem sahaja sy alan menamatkan pengajian.. Sy ingin memohon sesangt jasa baik dato memberi bantuan kepada sy sebanyk rm1000 untuk kegunaan harian selama satu sem ini. Bapa sy sakit sekarang ibu sy sahaja y bekerja menyapuh smpai. Untuk menampung dua orang anak tidak terdaya rasanya. Jasa baik baik dato memberi bantuan amat amat sy hargai..

      Like

  20. Hai, assalamualaikum….saya syed ,…cuma saya nak mintak email dato aliff boleh?sebab ad perkara yang saya nak beritahu dato..013 9474900..ni no telifon saya

    Like

  21. Asalammualikum..saya suraya dr n9..sapa blh bantu sy..sya nk pki duit dalam rm500.sila ws sy..01133195708

    Like

  22. Assalamualaikum Dato, pada asalnya saya dan suami bekerja di sektor perkilangan, kemudian saya dan suami berhenti kerja dan memulakan perniagaan agensi dimana kami membantu penggangur mendapatkan pekerjaan di sektor perkilangan dengan mudah. Awalan perniagaan kami melabur duit yang banyak dimana kami perlu menyediakan tempat tinggal. Namun niat baik kami untuk membantu mereka cuma untuk dijadikan percubaan mereka sahaja, mereka yang dibantu bersuka-suka untuk berhenti kerja. Syarikat kami mengalami kerugian yang besar kerana awalan modal kami yang pinjam dari Along kini menjerat kehidupan kami. Sungguh kami buntu untuk membayar hutang kepada Along yang semakin hari semakin bertambah interest nye. Saya berharap Dato dapat membantu kami. 0176565105

    Like

  23. Salam nama sy rizwan seorg bekas banduan yg ingin ke pangkal jalan sy baru di bebas kan pd bln2/2017 disebab kan kesilapan lampau shingga kita sy tetap dihukum…tujuaan sy disini memhon drpd phak tuan untuk menbantu sy mencari pusara ayah sy semasa dia mhembus nafas terakhir sy msh dipenjara hukuman sy agak lama…baru kini dibebas kan sy tdak mempunyai kos pjalanan..sy memohon siapa yg blh membantu ni no phone sy 0173313092 t.kasih

    Like

  24. assalamualaikum, saya student dari kolej tertentu, kami akan mengadakan kejohanan badminton tetapi kami kekurangan bajet. jadi kami ingin memohon agar Dato Alif dapat memberikan kami sumbangan kewangan sebagai tajaan kami . kami amat berharap agar masalah kami dapat dibantu kerana tarikh kejohanan kami telah dekat dari sekarang . jika Dato ingin adakan nama produk Dato ada pada banner kami sebagai benefit pun tidak ada masalah . kami akan beri proposal kami jika Dato berminat. ini no telefon saya sebagai wakil team saya. 01112814857

    Like

  25. Bismillahirrahmaanirrohim. Assalamualaikum Pak Alif Syukri. Saya Abdul Wahab dari Medan – Sumatera Utara – Indonesia.
    Saya mohon kiranya dapat diberikan pinjaman Uang sebesar Rp. 50 juta (lima puluh juta rupiah), untuk saya pergunakan membangun rumah dan membayar sisa pembelian tanah. Adapun rincian dana sebagai berikut :
    Biaya bangun rumah ukuran 6×8 M2 (tanpa plaster) sebesar Rp. 40.000.000,-
    Biaya sisa pembelian lahan/tapak rumah Rp. 10.000.000,-

    Saya akan melakukan pembayaran angsuran setiap bulan sebesar Rp. 1 Juta (satu juta rupiah perbulan) selama 50 bulan. Berikut ini Nomor HP saya :

    1. 0812 6526 2745 (simpati) PT. Telkomsel
    2. 0858 3536 9736 (im3) PT. Indosat

    Demikian saya sampaikan, semoga Bapak dapat mempertimbangkan permohonan saya.

    Salam hormat saya.

    Abdul Wahab

    Like

  26. Salam sy seorang suri rumah. Sy mengharap sedikit bantuan dari tuan. Sy memerlukan rm4k untuk membiyayai kos hospital dan bil tertunggak. Jika tuan blh membantu sila pm 0178335342 whtsapp

    Like

  27. askum….sy Eirra…seorang ibu kepada 4 ank…sy memerlukan rm1500 tu bayar pengasuh yg dah tertunggak… at bekerja sebagai sale asst..sy amat memerlukan duit tuk langsaikan Hutang pengasuh agar pengasuh Masih mau menjaga ank2 sy….

    Like

      • Assalamualaikum dan selamat tghri.
        Sy khairul dari ijok, kuala selangor. Tuan boleh beri bantuan?
        Sy dalam kesusahan sekarang. Anak sulung baru sahaja lahir bulan 9 tahun lepas. Sebelum ni sy ade mohon bantuan, tp dah ditutup. Utk belanje lahirkan anak, sy buat pinjaman dari kawan2. Skrg sy bekerja dgn gaji 850 sebulan sebagai pembantu kedai. Saya memerlukan sejumlah wang untuk selesaikan hutang berjumlah 3800. Tuan boleh whatsapp sy.
        016-2692427
        Harap tuan boleh bantu kami sekeluarga. Andai tuan pinjamkan, sy akan bayar balik 100 sebulan. Tu je sy mampu.
        Terima Kasih

        Like

  28. assalamualaikum dato.sy memohon dengan rendah diri kepada dato atau kepada admin yg menerima mesej ini..sy berharap dengan keindahan di pagi jumaat ini agar ada yg bermurah hati dan rezeki.untuk membantu saya mencari wang pinjaman sejumlah rm5000. saya dalam keadaan terdesak dan kesempitan sekarang
    moga dato sudi membantu.
    hubungi sy di. 0178974367

    Like

  29. Tolonglah dato. Belikan tiket balik msia utk saya dan anak saya. Saya ditipu oleh org meminjam duit saya akan bayar setiba saya disini. Saya ke sini sb anak akan konvo pd 11hb july. Saya ibu tunggal. Saya bukan nak duit. Berlapar pun kami tak mengapa. Hanya belikan tiket balik kami. Tolonglah dato.

    Like

  30. Salam dato. Saya tersangkut di london kerana ditipu oleh yg berjanji utk membayar duit saya bila saya sampai di sini utk menghadiri konvo anak saya pfb11 july 2017. Panjang ceritanya saya ditipu. Saya hanya perlukan tiket balik kami 2 beranak. Saya ibu tunggal tidak bekerja. Tak bagi duit pun tak apa. Belikan tiket balik kami dua beranak jadilah. Tolong dato. No tel saya 07900466509. Buat masa ni saya menumpang rumah student msia yg tak balik.

    Like

  31. Salam, Kepada tuan yg bermurah hati sudi hulurkan bantuan kewangan kpd saya tolong hubungi saya di talian +962776613265 saya amat perlukan duit utk mbayar yuran pengajian..utk makluman tuan saya adalah salah seorang pelajar luar negara dan amat mmerlukn bantuan kewangan segera..harap dpt maklum bls dr pihak tuan.

    Like

      • Assalammualaikum siapa blh tolong saya. Sy nk pinjam rm5000 sahaja. Urgent sangat Pada 2017 Jul 8 20:45, “penyusakti.wordpress.com” menulis:

        > commented: “Kalau tiada whatsapp, tak mengapalah kalau begitu.” >

        Like

    • Saya mohon kepada yg ingin menderma atau sedekah jariah ataupun membayar zakat harta yg terkumpul dan sumbangan ihsan,sila hubungi saya +962776613265. Saya pelajar yg amat memerlukan bantuan kewangan segera,moga ada yg sudi menghulurkan bantuan.terima kasih.moga diberi ganjaran kebaikan dunia dan akhirat yg berlipat ganda lagi ditambah dgn qisth.

      Like

  32. assalamualaikum..sya puan siti ibu tunggal,sya dr johor..ada x sesiapa yg bermurah hati pinjamkn sya modal rm1000 sahaja tuk sya mulakan perniagaan kcil2an?kalau ada hubungi sya 01131517581..sya jnji akn byr blik secara ansuran rm250 sebln..mohon ada yg bermurah hti n ikhlas membantu sya n ibu tunggal yg senasib dgn sya..trimaksh..

    Like

  33. Asalammualikum dato aliff, saya nur aziana berasal selangor, umur 25tahun, saya perlukan bantuan dari dato aliff untuk meminjam wang sebanyak rm5, 000 untuk membayar loan , dan bantu sedikit bakal suami saya yg mencari wang hantaran sebanyak rm3, 000..saya lagi 1bulan nak berkahwin tetapi duit hantaran tidak mencukupi.saya tidak berkerja lagi kerana menjaga ayah saya yang sakit, saya harap dato aliff dapat membantu saya untuk meminjam wang sebanyak tu..kalau dato aliff nak saya bayar balik saya akan membayar secara ansuran setiap bulan..nie no fon saya 0173516783

    Like

    • assalamualaikum dato saya ahmad daniel jouhari saya ingin meminjam sebanyak rm 30,000 untuk memulakan bisnes dan menyara kedua orang tua yg semakin uzur dan 3 adlik yg masih bersekolah.jika dato dapat membantu blh hubungi sy d 0178974367

      Like

  34. Assalam dato,sy salah sorang hamba Allah yg hidup di bdr bsr yg byk dugaan hidup..sy suda berumahtangga dgn 3org ank.dgn gj yg bole dikategori miskin bdr sy perlukn sdikit bantuan Dr dato..jika dato nak srh byr blk pn insyallah sy bole byr jika masalah sy dpt dselesaikn dgn izinNya..0143176292.trima kasih dato

    Like

Leave a Reply

