SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

alif syukri
INI bukan dalam filem atau khayalan, tetapi jutawan terlajak laris Aliff Syukri menawarkan diri untuk membantu sesiapa yang memerlukan bantuan, sejak 1 Jun lalu.

Dalam facebooknya pada dua hari lalu, sekali lagi beliau menulis: “Sy melihat respon lebih dr 3000org yg memberi komen dr org ramai khususnya rakyat malaysia yg inginkan bantuan dr saya..
saya dengan senang hati ingin memilih beberapa pihak yang memerlukn bantuan saya.. Mengikut kriteria yg spatutnya diberi bantuan..”

Mungkin agaknya wang tajaan RM30 juta yang ditolak oleh Persatuan Bola Sepak Kedah boleh disalurkan untuk memberi bantuan kepada orang ramai.

Jika RM10,000 diberikan kepada 3,000 yang membuat permohonanan, baru habis RM30,000 dan ini tidak menjejaskan sedikit pun wang jutawan muda itu.

“Siapa yang inginkan bantuan, boleh terus hubungi dan maklumkan mengapa dan sebb anda anda layak diberi bantuan oleh saya..,” tulisnya lagi.
.bashah alif

Begitupun, beliau mahukan memberi kepada mereka yang sepatutnya dibantu, bukan kepada orang yang tidak perlu dibantu.

“Sekiranya saya rasa sssiapa yg betul2 memerlukan bantuan, insyaAllah saya akan cuba untuk membantu dengan memberikan bantuan kepada pelajar,janda,asnaf dan mereka yg memerlukan..,” tulisnya.
.
Utk maklumat lanjut hubungi pejabat Alif Syukri di talian 03-61562037, pihaknya akan memilih mereka yang betul2 memerlukan dan pihaknya akan memulakan misi ini pada 14hb -16 Jun 2016 ..

Biasanya orang kaya yang nak membantu akan dikenakan syarat, tetapi jutawan anak Kedah ini hanya mahukan: “Sy tak minta lebih dr anda smua .. Sy hanya minta Share kan dan tag kepada org yg memerlukan utk saya bantu mereka megurangkan beban yg tanggung..,” tulisnya.

Advertisements

2,508 thoughts on “SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

  1. Assalamualaikum Datuk Saya seorang pesara ingin memohon pinjaman Wang sebanyak rm 5 ribu
    Saya baru ini kena scam olih online schemes
    Saya day rugi 40 robust Dan tak ads Wang untuk. Sara hidup Harian harsh bastion keluarga
    Terima kasih

    Like

  2. Assalamualaikum Dato sye nak minta batuan tok anak sye yg sedang sakit jantung dan berada di scn hospital portdikson sye betol.betol memerlukan bantuan….0183763781

    Like

  3. Assalamualaikum Dato sye nak minta batuan tok anak sye yg sedang sakit jantung dan berada di scn hospital portdikson sye betol.betol memerlukan bantuan

    Like

  4. hai Dato,selamat pagi dan selamat hri raya . Dato, sya nk pinjam rm2000 aja blh sbb sya urgent nk guna duit untuk hri ini sbb adik sya sakit .dah pinjam kat mana2 tk lepas2 .nie bercadang nk pinjam kat ahlong sbb dah trdesak sgt .. jika blh sya sgt memerlukan bantuan dari Dato .

    email : jeyzrara16@gmail.com

    Like

  5. ANDA MEMILIKI PINJAMAN YANG BERTANGGUNGJAWAB, PINJAMAN UNTUK MELAKUKAN PERNIAGAAN BARU BARU ATAU MEMBUKA HUTANG HUBUNGI KAMI SEKARANG.
    Adakah anda dalam sebarang krisis kewangan? Adakah anda memerlukan LOAN untuk membiayai semula rumah anda, atau mengembangkan perniagaan anda? Adakah anda perlukan PINJAMAN untuk menyelesaikan hutang segera dan tinggal bersama seorang pemberi pinjaman? Adakah anda perlukan LOAN untuk membayar bil anda? dan lain-lain Dapatkan pinjaman anda dari $ 2,000 hingga $ 150,000,000.00 USD / EURO / POUNDS / WON, pada kadar 2%. Wang dipindahkan ke dalam akaun anda dalam masa 3 jam kelulusan. Jika anda berminat untuk mendapatkan PINJAMAN, jangan teragak-agak untuk menghantar permintaan anda kepada kami melalui e-mel: Negaracreditloan@gmail.com

    Liked by 1 person

  6. Assalamualaikum Dato’ Alif Syukri..,saya azilia seorang ibu tunggal ada anak seorang lelaki berusia 1tahun 4bulan,anak saya menghidapi sakit Viral Hepetitis B.,dan sekarang menjalani follow up dari hospital pakar kanak2..saya tiada pendapatan kerana menjaga anak di rumah.,dan masalah saya sekarang kami tiada tempat tinggal.,hanya buat sementara kami 2 beranak tumpang di kediaman kawan saya di alamat lake view,tambun,perak..saya berharap dapat bantuan untuk saya dengan anak saya dari Dato’ Alif Syukri… Saya ada menelefon no yang di berikan tetapi tak pernah di jawap…saya berharap dapat bantuan dari Dato’ untuk saya mencari penempatan tempat berteduh buat saya dengan anak… Ini saya sertakan detail saya dan anak : —
    Nama : Azilia Bt Abu Khalid
    No Ic : 880805-08-5688
    No Tel : 0142639104
    Nama Anak : Muhd Adam Naufal
    Umur : 1tahun 4bulan
    Jenis Bantuan : Bantuan kewangan yang membolehkan saya dapat tempat tinggal dengan anak saya..

    Sekian, Terima Kasih..
    Assalamualaikum..,Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin..
    #penyusakti
    #datoalifsykri

    Like

  7. Assalamualaikum dan salam idilfitri maaf zahir batin pada DATO sekeluarga saya AZMAM dari selangor saya ingin mohon bantuan DATO untuk modal pedahuluan sebanyak rm 60k untuk saya membeli sebuah lori 3 ton untuk berniaga untuk pengetahuan dato saya seorang duda mempunyai 3 orang anak dan baru di buang kerja di atas sebb2 tertentu dan buat masa ini kes tuntutan harta pusaka dan sepdncarian sedang bejalan dari pehak saya inshaallah jeka semuanya selesai saya akan pulangkan semula batuan yg saya pinjam pada DATO tolong lah saya dato saya betul2 memerlukan pertolongan dari dato.
    amanah arwah isteri pertama dulu belum dapat saya tunaikan untuk masuk ank saya di tahfiz kerana saya tidak mampu. jika ingin hubungi saya no 0122187091.

    Like

  8. Assalamualaikum dato alif slmat hri raya maaf zahir dn batin saya noorhasliana binti abdullah…ingin mnta bantuan dri dato utk mmbntu anak gn adk sya……yg tgh skit skrng ni..sya nk mniaga modal tak da utk sya mula kn prniagaan sya….sya hrap sgt dato blh bntu kmi sekeluarga.dato blh call no sya 0172756845…trma ksh

    Like

  9. aslm dato…slmt hari raya aidilfitri…saya betul2 memerlukan bantuan kewangan disebabkan saya tidak dapat loan mana2 bank sudah,gaji pun tak cukup utk sara keluarga,saya ada 3org anak,isteri bkerja juga tapi kami sama2 dibelenggu oleh hutang,oleh itu sekiranya dato dpt bantu saya,saya betul bersyukur sebab tiada apa lagi yang dapat bantu sya skrg ni.saya ble buktikan saya akan berjaya selepas bantuan daripada dato.harap dato dapat bantu saya.saya baru tau tentang hal ni,saya berharap saya masih sempat untuk mendapatkan pertolongan daripada dato.sudah hampir 6tahun saya makan gaji ibarat kais pagi mkn pagi ni,berhutang sana sini,sehingga tak dapat byr.saya merayu sangat,tolonglah saya…terima kasih dan saya bersyukur sekiranya masih sempat.tolong saya dato..ni no.fon saya 0102093230.saya cuba hubungi no.tel yg tertera tapi tidak ada jwpn.tolong saya,saya merayu

    Like

  10. Assalamualaikum Dato
    SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.
    Syukur alhamdulillah terbaca Dato Alif,yang prihatin orangnya. Nama saya Hayati,ibu tunggal anak 3 orang. Saya baru dapat kerja,mencari sesuap nasi untuk anak2. Dato,yang baik hati,di sini saya ingin minta bantuan dari Dato..harap Dato dapat membantu saya dan anak -anaksaya. Sekian Terima kasih.

    Like

  11. Dato.. nama sy andrew..!! Sy terjatuh moto..! Sudah 1mingu. Sy kena buang kerja.! Pasal sy seorg lori driver..! Sy ada anak 3 masih kecil. 5-3-2thun.. isteri sy tak kerja dia jagah anak.! Sy tada duit.. untk belanja mereka.. sy nak minta bantuan sama dato.. dato boleh rekemet.. produa.. kalau sy dapat kereta.. sy boleh cari makan dari GRAB.. !! Sy tada duit langsung dato.. tolong sy dato..!!

    Like

  12. Assalamualaikum Dato, Saya Yazie ingin meminta Jada Baik Dato utk membuat pinjaman rm5000 bg menyelasaikan hutang dgn individu yg Saya pinjam utk selesai hutang dgn along tempohari…Saya Mampu byr semula rm500 sebulan sehingga selesai…t.kasih dato

    Like

  13. Assalamualaikum..Dato
    Dato Alif syukri yg baik hati, …Saya dengan sasa syukur hendak bagi tau Dato yg saya perlukan sumbangan wang bagi membantu anak saya untuk belajar kat uitm merbok jurusan perakaunan pada 14/6/2018 ni. Toong lah bantu saya Dato, kerana saya tidak cukup duit….amin

    Like

  14. Asslmualaikm datok sya sorg mualaf..tmpt tggal sya. Jita kedah…skrg umh sya kns potog api dn air. Sya dgn sumi krja kmpog. Pda dulu. Mak metua sya x suka sya ..sya ank yatim biatu sya. Meluk islam pda 2003 x pna dpt bntuan apa2 bnyak lgi masalh …sya ingin. Nk mintk bntun pda datok…klau ada riszi..amin..

    Like

  15. Assalamualaikum. Dato, berhajat untuk meminjam dari Dato utk Raya. Binti sbb gaji gaji habis byar money lender.
    Berapa ikhkas yg Dato boleh pinjamkn

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s