SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

alif syukri
INI bukan dalam filem atau khayalan, tetapi jutawan terlajak laris Aliff Syukri menawarkan diri untuk membantu sesiapa yang memerlukan bantuan, sejak 1 Jun lalu.

Dalam facebooknya pada dua hari lalu, sekali lagi beliau menulis: “Sy melihat respon lebih dr 3000org yg memberi komen dr org ramai khususnya rakyat malaysia yg inginkan bantuan dr saya..
saya dengan senang hati ingin memilih beberapa pihak yang memerlukn bantuan saya.. Mengikut kriteria yg spatutnya diberi bantuan..”

Mungkin agaknya wang tajaan RM30 juta yang ditolak oleh Persatuan Bola Sepak Kedah boleh disalurkan untuk memberi bantuan kepada orang ramai.

Jika RM10,000 diberikan kepada 3,000 yang membuat permohonanan, baru habis RM30,000 dan ini tidak menjejaskan sedikit pun wang jutawan muda itu.

“Siapa yang inginkan bantuan, boleh terus hubungi dan maklumkan mengapa dan sebb anda anda layak diberi bantuan oleh saya..,” tulisnya lagi.
.bashah alif

Begitupun, beliau mahukan memberi kepada mereka yang sepatutnya dibantu, bukan kepada orang yang tidak perlu dibantu.

“Sekiranya saya rasa sssiapa yg betul2 memerlukan bantuan, insyaAllah saya akan cuba untuk membantu dengan memberikan bantuan kepada pelajar,janda,asnaf dan mereka yg memerlukan..,” tulisnya.
.
Utk maklumat lanjut hubungi pejabat Alif Syukri di talian 03-61562037, pihaknya akan memilih mereka yang betul2 memerlukan dan pihaknya akan memulakan misi ini pada 14hb -16 Jun 2016 ..

Biasanya orang kaya yang nak membantu akan dikenakan syarat, tetapi jutawan anak Kedah ini hanya mahukan: “Sy tak minta lebih dr anda smua .. Sy hanya minta Share kan dan tag kepada org yg memerlukan utk saya bantu mereka megurangkan beban yg tanggung..,” tulisnya.

4,038 thoughts on “SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

  1. Bismillahirahmanirrahim….
    Alhamdulillah , baru je sy sedang tengah dalam kekusutan mana nak cr wang pinjaman. Terus bangun tidur nampak blogni.
    Assalamualaikum dato, nama sy Faridah daripada sabah, saya punya 4 orang anak dan sekarang hamil 2bulan. biarpun bersuami baru,sy ibarat menyara diri sy sendiri,dan anak dikg dijaga mak ayah sy yg sudah uzur,mereka sendiri terpaut dengan hutang keliling sebab nak sara anak anak sy dan anak anak mereka yg lain. Sy ingat nak bt bisnes kek memandangkan idea sy utk bt bisnes ni ada potensi maju sebab disabah tak famous lg, dgn duit bantuan baru baru ni, tapi disebabkan sy dahulukan keperluan orang lain, saya yang kusut fikir mana nak cr duit jdkan modal supaya sy dpt bayar hutang piutang sy pd temanĀ². Dengan desakan hidup keluarga sendiri tdk membantu utk memajukan diri, mereka punya kenderaan tetapi sangat susah utk berikan bantuan. Saya hampir putus asa dan seperti hendak minta cerai dgn ada anak kecil 9bulan lalu kini berbadan dua lg. Untuk memohon sebarang pekerjaan sangat sukar anak tidak ada yg mahu jaga. manalah tahu Allah mudahkan rezeki untuk membuka perniagaan kek jelly dengan bantuan drpd blog story Dato Aliff ni. Saya tak nak berlaku penceraian lagi. bila ada peluang baru baru ni wang sy sendiri utk buktikan sy mampu jd peniaga suksess. Bantu utk sekolah anak anak dan belanja Harian yg dibeli sikit sikit sebab takda kenderaan jd punca modal niaga saya sendiri pun habis. Kalaulah Allah berikan sy peluang sekali lagi buktikan sy mampu suksess dgn pilihan bisnes sy, saya sgt sgt bersyukur dan takkan sia siakan peluang yg ada. Ini no hp Wassup sy 0142194778, No akaun saya 1211929000-11-6431. ,Terima kasih banyak sudi membaca kisah sy.

    Like

  2. Assalammulaikum dato. Aku mau pelu kan bantuan dato.. jmlah rm 6k. Untk byar hutang dato.. saya sekerang ni belum ada keja.. lagi.. untuk beli makan pun ni susa tiada duit.. anak 4 masi kecih lgi.. ini nombor fon saya 01125376167

    Like

  3. asslamualaikum dato .saya sekarang memerlukan bantuan daripada dato sejumlah rm 5k untuk bayar hutang ahlong kerana ahlong sudah mengugut saya untuk menapaapakan keluarga saya saya betul betul terkekan dan saya benar benar mermelukan bantuan daripada dato sebelum ahlong membuat tindakan atas keluarga saya….. no telefon.01114539134 saya berharap dato bole membantu menringankan bebanan yg sedang saya hadapi sekarang…..hanya tuhan sahaja yg mampu balas segala jasa baik dato…..sekian….daripada:siti nurul aisyah binti muhammad azhar…berasal dari jengka pahang

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.