SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

alif syukri
INI bukan dalam filem atau khayalan, tetapi jutawan terlajak laris Aliff Syukri menawarkan diri untuk membantu sesiapa yang memerlukan bantuan, sejak 1 Jun lalu.

Dalam facebooknya pada dua hari lalu, sekali lagi beliau menulis: “Sy melihat respon lebih dr 3000org yg memberi komen dr org ramai khususnya rakyat malaysia yg inginkan bantuan dr saya..
saya dengan senang hati ingin memilih beberapa pihak yang memerlukn bantuan saya.. Mengikut kriteria yg spatutnya diberi bantuan..”

Mungkin agaknya wang tajaan RM30 juta yang ditolak oleh Persatuan Bola Sepak Kedah boleh disalurkan untuk memberi bantuan kepada orang ramai.

Jika RM10,000 diberikan kepada 3,000 yang membuat permohonanan, baru habis RM30,000 dan ini tidak menjejaskan sedikit pun wang jutawan muda itu.

“Siapa yang inginkan bantuan, boleh terus hubungi dan maklumkan mengapa dan sebb anda anda layak diberi bantuan oleh saya..,” tulisnya lagi.
.bashah alif

Begitupun, beliau mahukan memberi kepada mereka yang sepatutnya dibantu, bukan kepada orang yang tidak perlu dibantu.

“Sekiranya saya rasa sssiapa yg betul2 memerlukan bantuan, insyaAllah saya akan cuba untuk membantu dengan memberikan bantuan kepada pelajar,janda,asnaf dan mereka yg memerlukan..,” tulisnya.
.
Utk maklumat lanjut hubungi pejabat Alif Syukri di talian 03-61562037, pihaknya akan memilih mereka yang betul2 memerlukan dan pihaknya akan memulakan misi ini pada 14hb -16 Jun 2016 ..

Biasanya orang kaya yang nak membantu akan dikenakan syarat, tetapi jutawan anak Kedah ini hanya mahukan: “Sy tak minta lebih dr anda smua .. Sy hanya minta Share kan dan tag kepada org yg memerlukan utk saya bantu mereka megurangkan beban yg tanggung..,” tulisnya.

3,181 thoughts on “SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

      • No Tel : 01136257018
        No Ac : 158284065188
        Bank : Maybank
        Nama Pemegang : Azilia Abu Khalid
        Mohon bantuan segera.. Harap ada yg sudi membantu kerana Allah S.W.T.. Amin.. Semoga ada rezeki ank saya..

        Like

  1. Sye ingin memohon bantuan kewangan kerana sye kurang kemampuan.. Harap gji suami mmg tk ckup.. Untuk kami ank beranak.. Dgn perbelanjaan yg semakin besar.. Sye hrp datuk dpt membantu sye sekeluarga trma ksih..

    Like

    • salam satok saya Abdullah bin Abdul Rahman dari Sibu Sarawak ingin minta bantuan kewangan untuk bantuan anak sekolah dan saya sekarang sewa rumah di Sarawak masa ni saya ada anak 6 orang saya minta jasa satok bantu saya masa ni

      Like

      • ini nombor telefon saya 0178569059
        Ni nombor akaun saya 22_084_1306163 ni nombor ic saya 830220_13_6181 semoga jasa Dato’ dapat bantu saya masa ni demi Allah semoga tuhan beri rezeki pada Dato’ mati amin

        Like

  2. Dato… Sya shah sye bagi nombor bankin saje.maybnk-160149088169.sya dah berjaya sama macam dato, sye pulak beri peluang kerje sama…

    Like

  3. Assalamualaikum dato..
    Hamba tengah sengsara menanggung kewangan keluarga dato. Minta bantuan sesangat mcm mna nak keluar dari kepayahan hidup dgn rezeki yg sedikit.

    Like

  4. Assalamualaikum…Dato Alif Syukri…jika benar Dato boleh membantu orang yang susah…saya disini ingin memohon bantuan..kepada Dato… SEMOGA ALLAH membuka pintu hati dato untuk membantu…saya segan nk cerita pada public masalah saya…tetapi jika benar pihak Dato betul2 boleh membantu tolong hubungi saya untuk mengetahui yg lebih terperinci….kalau benar…Dato boleh membantu Alhamdulillah Syukur Dato Syukri dapat menolong..Allah sahaja yg dapat membalas…

    Like

  5. Sy memerlukan duit untuk berniaga..sya baru dibuang kja 3mnggu yg lalu..sy nk pinjam 2000 je..xbnyk pon..nie no wsap sy 0189742748

    Like

  6. Adakah anda mencari pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, kereta
    pinjaman, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, modal teroka
    modal, dsb. Adakah anda mempunyai pinjaman atau keberatan kewangan
    tetapkan untuk satu atau lebih sebab. Anda berada di tempat yang betul untuk
    selesaikan pinjaman anda! Saya seorang pemberi pinjaman swasta, saya berikan
    syarikat dan individu dengan kadar faedah rendah dan berpatutan
    2%. Sila hubungi saya melalui e-mel
    (banestoloanf@gmail.com)

    Like

  7. Assalamualaikum dato sy suzie hj rahmat.kehidupan sy daif.sy mempunyai 9 orng ank.sy ada seorang ank oku.sy ada mempunyai emk yg dh uzur.sy tk berkerja.ank2 sy tk ada orang jaga.kehidupan sy memang susah nk mkn pun susah.sy btl2 harap dato pilih sy.jika dato rasa simpati tentang kehidupan sy.dato blh salurkn duit ke dlm akauan sy.BSN 1015441000071697

    Like

  8. Assalamualaikum datuk.. saya Masliza dari Melaka, saya seorang ibu tungg yang punyai amk satu berumur 6, tahun SDH sek tadika sy berumur 40 thn. Berkerja sebagai sales market jual produk org kadg2 sy juL nsi lmk pgi. Dan aps sja kerja yang.selagi mampu saya bole, saya hidup berdua dengan saya Sya. Menyewa rumah di bandar hilir.. msalh say sekrg. Sya perlukan. Duit untuk byr umh sewa saya, byr yurn dek ank dan lain2, dan. Sg jga perlukn sedikit duit untuk sy buat modal bisnes Sya srndrj secara kcl3ln, sy cb pimjm Kwan dan cb jgk buat pimjm. Loan tapi xdpt krn tiada payslip gaji,kwn pulk semua tiada wang katanya. XPla dh FHM
    . Sy sdn x mmu
    nk meminjam lagi.. krn SDH thj jwapnnta,sekrg sy sgt perlukn bantuan datuk. Sy perlunk sedikit duit nk byr umh sewa sy. Stu buln 800 SDH masuk dua bulan. Pangsapuri sy tinggal, sy myewa rumah mhl krna pada mula sy bertiga dma kwn kongsi byr . Tpi sekrg diorg SDH pindh tinggal sy seorg . Byr sy x mampu nk byr . Klu sy x byr dlm ms terdkt nk sy kena keluar. M. Sy mahu pergi sma ank,sy TDK punya siapa2 family jauh Kelantan sdh buang saya TDK thu knp.. kwn2 pulk.. enthla.. sy sdn tak tahu pada sy mahu minta bantuan keadaan sy sekrg ,sy malu datuk. Minta duit sma org.. bisnes su pun. Buk besar hanya mampu cukp2 mkn sJ.. sy mohon datuk sudj membacanya. Dan membalasnya

    Like

  9. Assalamualaikum dato alif syukri..sye perlukan pertolongan dato utk menyelesaikan masalah hutang sye..sye hutang dgn kawan2 sebnyk rm8k..sye dah buntu nak selesaikan hutang nie dgn cara mcm mne..sye ade 2 org anak yg masih kecik2..sye gaji sebulan 1k je dan suami pun gaji sebulan 1k juga..sye mohon pertolongan dato utk menyelesaikan masalah hutang sye..sye merayu pada dato..sye harap dato dpt balas comment sye..semoga Allah murahkan lg rezeki dato alif syukri..amin..

    Like

    • Assamualaikum dto sya nk mintk bntuan dri dto…sya pth tulang bklng nk msok 5thun dok tdo je…nk bt rawatan g alor setar 2minggu skli2 pi rm200…sya hrap dto blh bntuan sya rm3k saja..ank umur 7thun…sek rendah..nie num fon sya 0137614728…mntk bntuan yb x dpt smpai ke lanie…x plh bkn rezeki sya…

      On Tue, Jul 2, 2019, 17:27 penyusakti.wordpress.com Nur ayu syuhada binti frankie pilang commented: “Assalamualaikum dato alif > syukri..sye perlukan pertolongan dato utk menyelesaikan masalah hutang > sye..sye hutang dgn kawan2 sebnyk rm8k..sye dah buntu nak selesaikan hutang > nie dgn cara mcm mne..sye ade 2 org anak yg masih kecik2..sye gaji sebulan > 1k je d” >

      Like

  10. Assalamualaikum dato sy nk minta pertolonggan gan dato.sy orang miskin lg daif.sy mempunyai 9 orang ank.sy juga ada seorang ank oku.sy ada masalah duit.suami sy di dalam penjara.ank2 sy semuanya sekolah.kecuali ank yg kecil berumur 4 tahun.sy tk berkerja sebab ank2 sy tk ada yg jaga.emk sy pula dh berusia.sy merayu agar dato dpt tlng sy dan meringgankn beban sy.jika dato sudi baca masalah yg sy tanggung skrng ni.dato boleh menghulurkn batuan duit di dlm akauan sy.BSN 1015441000071697.

    Like

  11. Assalammualaikum.. Dato saya berhajat mahu meminta bantuan seiklas hati dato untuk saya Mulakn perniagaan sy.. Sy hanya perlukan modal 1,000.. Sekiranya dato boleh hulurkan bantuan ini sy amat bersyukur sangat.. Sy ingin mengubahkan kehidupan susah sy..
    Ini no tel saya 0193172231

    Like

  12. Asssalamualikum dato
    Saya betul betul memohon jasa baik dan pertolongan dari dato
    Saya bersedia klu dpat berbincang dgn dato
    Skrng saya betul buntu dgn tekan keewangan saya sekeluarga
    Saya berharap sangat dapat pertolongan dari dato
    Sekian terima kasih
    Bakri
    0173038383

    Like

  13. Akom dato saya dari alor setar nak buat pemohonan dr untuk menyumbangkan wang sebnyk 3000 untuk modal perniagaan saya bagi membesarkan tempat niaga saya mkn minum anak anak saya dan membaiki atap rimah yg dah bocor

    Like

    • Akom dato saya janda anak 5 dari alor setar nak mintak derma dari dato sedikit untuk membeli mkn untuk anak2 saya setiap hari

      Like

  14. Akom dato saya dari alor setar nak buat pemohonan dr untuk menyumbangkan wang sebnyk 3000 untuk modal perniagaan saya bagi membesarkan tempat niaga saya mkn minum anak anak saya dan membaiki atap rimah yg dah bocor

    Like

  15. Assalamualaikum dato.saya bukan nak ambil kesempatan..saya dan suami sekarang tgh mencari bantuan seperti maknn dan sedikit wang untuk menampung perbelanjaan kami sekeluarga..anak saya ada 7 org..suami saya cuma seorang peniaga air.itu pon dapt bantuan dari zakat selangor..sekarang ni suami x niaga sebab tiada modal..kami dari petaling jaya..

    Like

  16. assalamualaikum Dato’….saya abd. halim bin jaafar, umur 46 thn. memerlukan pekerjaan…dan saya ingin bekerja dengan Dato’….saya dah bekerja 16 thn sebagai pelukis pelan struktur bangunan…awal tahun 2019 syarikat tempat saya bekerja memotong gaji saya sebanyak 50%…kerana kekangan kewangan…jadi saya
    perlukan bantuan Dato’

    Like

  17. ASSALAMUALAIKUM, DATO ALIFF SYUKRI. SAYA CIK ZACK, PRESIDEN COMMUNITY RS & Y15 MALAYSIA INGIN MENJEMPUT DATO UNTUK HADIR MERASMIKAN MESYUARAT PENUBUHAN COMMUNITY DIDALAM ROS DAN JAMUAN HARI RAYA BERSAMA ANAK-ANAK YATIM SERAMAI 30 ORG. KAMI MERUPAKAN KELAB PERMOTORAN YG BAKAL DITUBUHKAN DAN KONSEP KAMI BERHIBUR SAMBIL BERAMAL. DIHARAP DATO TIDAK KEBERATAN UNTUK HADIR KE MESYUARAT TERSEBUT PADA 29/62019.contact sy 01159588839(call)01159588849(whatapps)

    Like

      • Azhari oii. Tak dak sapa nak pekena sesapa. Ang pun aku tengok dah patah hati. Toksah dok ratib mintak apa2 dah. Dato’ ang tak kan layan dah kita semua. Apa yang kita harapkan dari dia? Nak harap dia baca?? Mampoih la sampai bila pon tak taw .

        Like

      • Kannnnn……
        Tapi takpa…dato 10 cucu pun dok baca..kira ok la tu hahahahahaha…nak buat gena..nak move benda ni taktau nak buat macam mana…tapi dok sampai email jugak..baca ja la…

        Like

      • Dato 10 cucu…nak buat gena..email dok sampai….kita baca la..paihtu tangan gataibla nal reply….tak harap dah …cuma tgok kesian kat yg lain…nama pun usaha….tapi nak buat gena kalau jd tempat luahan masalah…kita layan saja….takpa…tak harap pun….patah hati pun patah hati lah apa nak buat…layan ja..

        Like

  18. Assalamualaikom dato..sya mohon sangat2 agar dato dapat membantu sya untuk melangsaikan hutang2 sya yang dah bertahun2 tidak dapat saya lunas kan..sekira nye dato berprihatin tentang msalah hutang yang mebebankan hidup saya,dato tolong lah bantu saya agar sya selamat di dunia dan juge di akhirat kelak..ni no fon saya..0197446620

    Like

  19. Asalamualaikum dato sy mpunyai keluarga dan 3 org ank masih bersekolah mohon bantuan pd dato saya ade masalah pekerjaan dan kewangan ingin buka prniagaan kecil2 saya perlukan sedikit modal untuk buka gerai.01119341037t.ksh

    Like

  20. Hey there! I have requested RM 1,000.00 from you. Please send to my Maybank MAE Account No:518617102628. MAE-ny thanks!

    Like

  21. Asslamualaikum dato saya nak minta bantuan saya nak ubah hidup saya dgn isteri saya. jadi sekrang ni saya nak minta bantuan dgn dato nak minta buat modal ya ini no.akaun saya may bank(162245693091) name) binsal nasir no hp/0178669748
    Harap2 dato boleh bantu saya dalam kedanan susah sgt2 ni saya minta maaf sgt2🙏

    Like

  22. Asslamualaikum dato saya nak minta bantuan saya nak ubah hidup saya dgn isteri saya. jadi sekrang ni saya nak minta bantuan dgn dato nak minta buat modal ya ini no.akaun saya may bank(162245693091) name) binsal nasir no hp/0178669748
    Harap2 dato boleh bantu saya dalam kedanan susah sgt2

    Like

  23. Assalamualaikum.. Dato ,Mohon bantuan untuk membantu suami saya mencari modal untuk membersihkan kebun. Suami bekerja sendiri untuk menyara keluarga.saya tidak dapat membantu mencari modal kerana gaji saya cukup2 untuk membayar hutang dan belanja anak2. Jika dapat kos bersihkan kebun,insyaaAllah boleh menambah sedikit pendapatan keluarga.Kami memiliki 5 orang . hubungi 0173183363. Besarlah harapan kami.

    Like

  24. Assalaamualaikum dato,
    Saya nak mohon bantuan dato
    Baru2 ni isteri saya keguguran
    Kebetulan masa kejadian sepatutnya kami akan terbang ke sabah.
    Jadi tiket yg tlh dibeli terpaksa burnlah.
    Saya ingin mohon bantuan dato agar saya dapat beli tiket ke balik ke sabah
    Flight dari kota bharu ke tawau 16hb 6 2019.

    Like

  25. assalamualaikum saya suzie hj rahmat.saya nk minta pertolongan dngn datuk.saya ni seorang asnaf hidup saya terlalalu daif.saya perlu sanggat bantuan dari datuk.saya mempunyai 9 orang ank.semua ank2 sy masih kecil.ank sulung sy oku berumur 19 thn.tlng lah datuk sy merayu pertolongan dari datuk.jika datuk simpati dn ingin menghulurkn bantuan boleh mskkn terus ke akauan sy BSN 1015441000071697 atau 0601156657549.

    Like

  26. Iye ke dato.. Sy tk nk byk.. Sy mntak 2000 je utk byar hutang saya.. Klau btl moga2 dato murah rezeki dunia akhirat.. Amin..

    Like

  27. Dah lah ..jgn bg org harapan sangat lah…sudah sudah lah…sampai skarang pun takder apa…kita saja bodoh mintak tolong….nak duit cari sendiri lah nak buat macam mana…kita yg jd diri kita macam ni…terpaksa lah tanggung…jgn lah mintak kat dato ker sapa ker karut lah…kalau korang mintak nak buat bsness pun bukannya dapat pun…dah lah…dah tertulis macam ni dah hidup kita…usaha sampai lebam kerja keras utk dapat duit…walaupun sampai tua…tu kan jalan hidup kita…kalau ada modal besar takpe.lah nak join bsness sana sini…ni bukan ada modal…dah lah…aku pun sama macam korang jugak peminta sedekah kat sini…tapi aku pk balik…apa pandangan org yg kita mintak tolong tu…mesti pk sekali mintak nanti nak lagi…dah dah lah..aku taknak dah…cukup cukup..takpe bukan rezeki aku lat sini korang usaha lah…aku cuba cara lain walaupun kena pinjam dgan ahlong sekali pun…nak buat macam mana….kalau ada duit jorang pun takkan nampak webside ni macm mintak sedekah…dah dah..dato pun yg korang nak mintak tolong ni pun dulu terok jugak dia nK mulakan bsness..nak dapat nama nak dapat pujian bila dah berjaya…aku pun tak heran sangat kalau dia naca atau tak..kalau baca pun jgn harap sangat lah bantuan tu..dia ada banyak benda lagi nak bayar dari kita…cari lah jalan lain…ni pun dah ramai ramai mintak tolong…macam dia bahagian kebajikan masyarakat plak…kerajaan pun takder nak tolong kalau kita mintak macam ni….dah lah ..aku mintak maaf lah kalau aku salah cakap..mungkinalu stress cari duit tak dapat macam aku nak…still berhutang lagi…kalau ada modal akunpun nak berjaya..tapi apa aku boleh buat….terima kasih pada siapa yg buka webside ni…sebab kat sini…baru aku tau aku ni ibarat mengalah kan fakir miskin kat luar atau gelandangan mintak sedkah kat sini…kepada semua ada rezeki korang alhamdulillah…aku tak harap sangat dah..dah puas dah…maaf kan aku kalau aku salah cakap.. assalammualaikum

    Like

  28. Assalamualaikum..saya abd rahman ada masalah kesihatan saya dgn isteri sakit stroke dgn jantung kami Ada anak 3 orang masih belajar lagi.kami harap dato alif syukri dapat tolong saya utk ringankan beban keluarga kami..sekian terima kasih atas perihatin dato semuga dimurahkan rezeki akaun maybank 164052325419 hp 0178778517

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.