SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

alif syukri
INI bukan dalam filem atau khayalan, tetapi jutawan terlajak laris Aliff Syukri menawarkan diri untuk membantu sesiapa yang memerlukan bantuan, sejak 1 Jun lalu.

Dalam facebooknya pada dua hari lalu, sekali lagi beliau menulis: “Sy melihat respon lebih dr 3000org yg memberi komen dr org ramai khususnya rakyat malaysia yg inginkan bantuan dr saya..
saya dengan senang hati ingin memilih beberapa pihak yang memerlukn bantuan saya.. Mengikut kriteria yg spatutnya diberi bantuan..”

Mungkin agaknya wang tajaan RM30 juta yang ditolak oleh Persatuan Bola Sepak Kedah boleh disalurkan untuk memberi bantuan kepada orang ramai.

Jika RM10,000 diberikan kepada 3,000 yang membuat permohonanan, baru habis RM30,000 dan ini tidak menjejaskan sedikit pun wang jutawan muda itu.

“Siapa yang inginkan bantuan, boleh terus hubungi dan maklumkan mengapa dan sebb anda anda layak diberi bantuan oleh saya..,” tulisnya lagi.
.bashah alif

Begitupun, beliau mahukan memberi kepada mereka yang sepatutnya dibantu, bukan kepada orang yang tidak perlu dibantu.

“Sekiranya saya rasa sssiapa yg betul2 memerlukan bantuan, insyaAllah saya akan cuba untuk membantu dengan memberikan bantuan kepada pelajar,janda,asnaf dan mereka yg memerlukan..,” tulisnya.
.
Utk maklumat lanjut hubungi pejabat Alif Syukri di talian 03-61562037, pihaknya akan memilih mereka yang betul2 memerlukan dan pihaknya akan memulakan misi ini pada 14hb -16 Jun 2016 ..

Biasanya orang kaya yang nak membantu akan dikenakan syarat, tetapi jutawan anak Kedah ini hanya mahukan: “Sy tak minta lebih dr anda smua .. Sy hanya minta Share kan dan tag kepada org yg memerlukan utk saya bantu mereka megurangkan beban yg tanggung..,” tulisnya.

Advertisements

2,063 thoughts on “SIAPA NAK BANTUAN, HUBUNGI SAYA – JUTAWAN TERLAJAK LARIS

  1. FOREX TRADE IS NOT A BET!!!
    Binary is an option in Forex Trading involves investment to place your #StartingCapital in the daily stock exchange market and not a bet.You can #Recover your #Loses and make #hugeprofits from investing in this ongoing stock exchange market trade. With an investment of #$660 you withdraw a minimum of #$8500 as total profit after the end of 3weeks trade in stock exchange market.
    Binary legend account account allows no withdrawal policy,which means you can withdraw anytime when you feel like after earning enough profit. The profit earned after the closing of the day is Shared among Legend Account Owners!INBOX ME,mariefloreskyle3@outlook.com or whatsapp me on +19292811570

    Like

  2. Asalamualaikum dato sy mohon mf sy ingin meminta bantuan dato untk jamin suami sy yg duk di dlm krana kwan kesian kn la sy dato sy ada ank kcil2 lgi bru umur dua blan sy dari Kelantan. Blh x dato hubungi sy sy mohon bantuan dlm rm5ribu 0192506137 mohon dato dgn seikhlas hati

    Like

  3. Assalamualaikum Ybhg Dato’…
    Saya amat memerlukan bantuan dari Dato’….
    Boleh hbgi sya 017 5514874 (faizal)

    Like

  4. Sekitar melaka dan negeri sembilan sahaja.

    Jika betul-betul ada masalah kewangan, sila detailkan

    Nama :
    Umur :
    Status perkahwinan :
    No whatsapp :

    Like

  5. Assalammualaikum..slmt tghari.
    Maaf ,saya IBU tinggal umo 40 saya betol betol dh putus asa,stiap kli dpt kja alhamdulilah..stiap kli saya ada niat nk beli motobike mesti ada saja halangan..sekarang saya tak ada umh untok berteduh kaki saya dh tk larat jln kaki saya sakit DVT ,saluran drh pekat .bdn saya lemah tk larat lagi.niat saya to long slmt kn saya yg sebatang kara..skrg saya kt kuching swk.
    012-8819077

    Like

    • 0177453173

      On 9 Dec 2017 12:08 p.m., “penyusakti.wordpress.com” wrote:

      > mohamad bin masood commented: “Salam. Boleh bantuan. Minta pinjaman > rm5ribu utk beli modal dapur dlm foodtruck. Sila sms kp saya 0109663025” >

      Like

  6. assalamualaikum..datuk..saya dari kedah.sangat memerlukan bantuan pinjaman sebanyak 80k..ubtuk membayar hutang ..kawan kawan dan keluarga.saya telah ditipu..saya juga balu dan kematian suami setahun yg lalu od 14.11.216.saya sangat menderita selama 6 bulan ini.walaupun bekerja tetapi semua utk byr.syaampu byar semula kpd datuk sebulan rm600 dalm tempoh yg pangjang.tolong lah saya datuk

    Like

  7. Assalamualaikum Tuan Dato’ Alif,,,,,
    sekiranya sy lancang mohon beribu maaf, Dato sy hidup sebatangkara tiada sesiap, mak ayah sy sdh tiada, sy berminat nak buka usaha tetapi sy tak berkecukupan modal, sy dah berusaha mencari pinjaman BANK mana” akan tetapi semua menolak disebabkan sy tak mempunyai setatement BANK, orang BANK minta penyata BANK sekuranya dlm masa 3bulan sedangkan sy membuka kedai baru start 2bulan, sy hampir putus asa, tetapi ALLAH mengherakan hati sy teringatkan pd Dato’, sy tahu Dato’ orang yg arif dan bijak, pastilah Dato’ akan menolong sy, Dato’ sy hanya mau pinjam dlm RM 3000 untk tambah modal usaha sy, sy siap mengembalikan dengan cara mengangsur setiap bulanya,,,,,
    sekian Dato’ sy tahu pasti Dato’ akan menolong sy, terimakasih nomer talipon : 0106653974

    Like

  8. aslm dato..saya hanya ingin bertanya..sekiranya bantuan diberi sy akan membayar balik..selepas sy besara thn depan..saya ibu tunggal..ank masih belajar di uniten yg perlu kos perbelanjaan yg tinggi..selepaa kematian suami..saya xmampu lg utk menanggung kos tersebut..gaji bersih hanya untuk bayar kos sara hidup sj..sy hanya ingin ank saya menamatkan pengajian dgn berjaya tanpa mengetahui bebanan hutang saya kini. hrp maaf pertanyaan ini..moga allah limpahi rezeki besar buat dato n keluarga..aaminn

    Like

  9. akum dato’…saya sekarang hidup dalam bebanan hutang yg agak teruk…gaji setiap bulan habis untuk bayar hutang…terpaksa pinjam untuk bli mkn n mnum serta keperluan asas…sy mmpunya 2 org anak lelaki, sorang 4 tahun, sorang 3 bulan…saya amat tertekan memikirkan cara untuk mendapat kan duit untuk bayar hutang dan juga memulakan sesuatu perniagaan bg memulakan perniagaan…sy juga mengalami krisis rumah tangga disebabkan tidak mampu untuk mmenuhi kehendak anak2 dan isteri…sy berharap akan dpt peluang kedua dalam hidup saya untuk memulakan hidup baru seperti yg diingini oleh semua org…jika dato’ dapat membaca nukilan saya ini, diharap sangat dapat menghubungi saya…0174030040….sy xtau sampai bla keluarga dpt bertahan dalam keadaan ini….

    yg tertekan
    hhh

    Like

  10. Akum.saya tersangat perlukan bantuan.tiada jalan penyelesaian lagi.saya tinggal bersama abg kandung saya.ibu bapa saya sudah lama tiada.saya mohon sangat bantuan.saya akan cerita kesemuanya sekali.sekarang saya kesuntukan masa.dan saya tiada daya untuk mencari jalan.saya demam berhari2 kerani memikirkan masalah ini.saya tangguh sendiri.

    Like

  11. Salam dato..saya amat memerlukan pertolongan dri dato..saya dan suami da usaha cri atau pinjam dri sape2..tpi usaha kami sia2..saya mempunyai 5org anak..yg sulung 7thun..tuan rumah kami mintak kami keluar hujung bln ni atas sebb tunggak kan rumah..
    dan bil2 trtentu..suami kje turap jalan…saya mnjaga anak2..mne anak2 nak seklh lagi,yuran seklh lagi..tpi tu smua saya blh usaha kendian hari..janji urusan ngn tuan rumah ni kami dapat selesai kan sblm bln 1..andai nye dato dpt membantu saya dan suami…saya bersyukur sangat2..

    Like

  12. Apakah Anda berpikir untuk mendapatkan pinjaman? Apakah Anda serius membutuhkan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah kamu berhutang Inilah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda, kami memberikan pinjaman pribadi, pinjaman usaha dan pinjaman korporasi dan semua jenis pinjaman dengan 2% bunga untuk informasi lebih lanjut hubungi kami melalui e-mail (FERNANTINALOAN@GMAIL.COM)

    Like

  13. salam dato’ sy seorg ibu tunggal anak saya 2 org. Seorg akn masuk tahun 3 2018 ini dan seorg lg tadika 6 tahun. Ank sy yg bongsu perlukan duit utk bayaran yuran sekolah sebanyak Rm289.90 dan anak sulung sy perlukan Rm120 utk pembelian buku tahun 3 beliau. Sy bekerja sbgai pembantu makmal dan gaji xdak la seberapa. Sy bekerja di shah alam dan anak sy tinggal di sarawak. Sekiranya sy balik utk membeli brg persekolahan dia org, duit x akan cukup, maklumlah tambang flight pun mahal. Sy hanya memerlukan wang tambahan rm500 utk pembelanjaan sekolah ank ay sahaja.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s